Op dinsdag 18 november 2025 organiseerden het Grenspark en IVN Natuureducatie de najaarsbijeenkomst voor de gastheren, gastvrouwen en natuurgidsen van Grenspark Kalmthoutse Heide. Deze editie vond plaats in het vernieuwde De Vroente, het Duurzaam Educatiepunt én bezoekerscentrum van het Grenspark. De Vroente is bovendien één van de onthaalpoorten van het Geopark Schelde Delta.
De namiddag stond in het teken van ‘Ontdek, ervaar en beleef het Grenspark’. Dat thema kwam tot leven in een programma dat informatie, ontmoeting en beleving mooi samenbracht.
Na een update over lopende projecten door directeur-bestuurder Jan Weverbergh, namen gidsen Eddy en Ingrid samen met geleidehond Ubi de groep mee over het speciaal voor blinden en slechtzienden aangelegde wandelpad Vlinder. Met simulatiebrillen en een blindegeleidestok konden deelnemers zelf ervaren hoe rijk de natuur van het Grenspark is wanneer je vooral op zintuigen vertrouwt.
Gids Patrick Aerts gaf een boeiende rondleiding door de Bijenexpo, terwijl diensthoofd Thomas Verboven de vele mogelijkheden van Visit Kalmthout toelichtte.
We sloten de geslaagde bijeenkomst af met een drankje en een hapje. Dank aan alle aanwezigen voor het enthousiasme, de inzet en de waardevolle verbindingen die ontstaan.







